-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:15770 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

فرق بين اجاره خانه و اجاره پول چيست؟ چرا دوّمي ربا و حرام است؟
اوّلا: مي دانيم احكام ديني براساس مصالح و مفاسد استوار است. تحريم ربا در اسلام و بيان آن همه كيفرهاي سهمگين براي رباخوران در قرآن مجيد و احاديث، به دليل مفاسد و زيان هاي خطرناك ربا است. مسلماني كه به علم و حكمت گسترده الهي ايمان دارد، بايد به اين تعاليم استوار و حكيمانه عمل كند.
ثانياً: زيان ها و مفاسد ربا و نقش آن در به هم زدن توازن اقتصادي در اجتماع روشن است.
ديگر اينكه پول با خانه فرق اساسي دارد: از منافع خانه استفاده مي شود و به ازاي آن به صاحب خانه پرداخت مي شود، ولي پول وسيله معامله است و اگر به اجاره داده شود و در برابر آن پول گرفته شود، نتيجه اي جز تراكم ثروت از يك سو و افزايش نياز و تقليل سرمايه و سرانجام از بين رفتن آن از سوي ديگر نخواهد داشت، و اين همان از بين رفتن توازن اقتصادي جامعه است.

( بخش پاسخ به سؤالات )
             احـكام
             معامـلات                   عقـود، اجاره                        سـرقفلي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.